قوانین حقوقی_کیفری

بررسی مسائل حقوقی

قوانین حقوقی_کیفری

بررسی مسائل حقوقی

درپی قتل یک «وکیل» با ضربات مکرر چاقوی موکلش در آبادان!

تاکید روسای کانون وکلا و هیات مدیره مرکز مشاوران استان خوزستان بر پیگیری جدی موضوع

رییس کانون وکلای خوزستان با اشاره به حادثه قتل «فرهاد اسماعیلی‌فر»، وکیل پایه یک دادگستری در شهرستان آبادان، گفت: اقدام علیه وکلا که کارشان دفاع است به سیستم قضایی ضربه وارد می‌کند.

محمدامین درویش در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان اظهار کرد: اقدام علیه این وکیل در آبادان اقدامی غیرقابل قبول است و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود. صیانت از وکلا باید به گونه‌ای باشد که شاهد تعدی و تجری به این قشر نباشیم.

وی با بیان اینکه کار تخصصی و حرفه‌ای وکیل، دفاع است، افزود: اگر این دفاع محدود شود، خود ضایعه‌ای بزرگ خواهد بود. موضوع دفاع و صیانت از وکیل در ارتباط مستقیم با قضاوت و قاضی است. قاضی بدون وکیل نمی‌تواند به درستی قضاوت کند و در چنین شرایطی اقدام علیه وکلا مشکلی بزرگ برای جامعه وکلا و دستگاه قضایی است.

درویش تصریح کرد: در خصوص این اقدام اگر برخورد جدی، قاطع و فوری انجام نشود، احتمال تکرار آن وجود خواهد داشت. البته تعرض، اهانت و ضرب و شتم وکیل در استان سابقه دارد، ولی اقدام علیه تمامیت جسمی وکیل و قتل او اقدامی بی‌سابقه بوده است.

رییس کانون وکلای خوزستان گفت: چنین اقداماتی نسبت به وکلا در روند کار وکالت تاثیرگذار است. وکیلی که احساس امنیت نکند، طبیعی است که نمی‌تواند با طیب خاطر خاطر و آرامش از موکل خود دفاع کند. باید تدابیری برای امنیت بیشتر وکلا به منظور جلوگیری از بروز چنین اقداماتی اندیشیده شود.

منصور سعیدی، رییس هیات مدیره مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در استان خوزستان نیز در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: این حادثه امنیت وکلا را به خطر انداخته است.

وی افزود: ''فرهاد اسماعیلی‌فر''، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در حوزه قضایی شهرستان آبادان توسط موکلش و با هجوم به دفتر کار وی به قتل رسیده است. در این حادثه قاتل ابتدا وکیل خود را تهدید کرده و پس از آن با هجوم به محل کار وی و وارد کردن ضربات مکرر چاقو او را به قتل رسانده است.

سعیدی تصریح کرد: اگرچه جامعه وکلا با چنین حوادثی بیگانه نیست و مساله ایجاد امنیت و دفاع از حقوق افراد همیشه دغدغه جامعه وکلا بوده است، ولی تضمین امنیت وکلا نیاز به عزم و اهتمام جدی‌تری از سوی مسئولان استان دارد. برداشت و تصور نادرست عامه مردم از شغل وکالت باید اصلاح شود و موضوع حمایت از وکلا باید جدی‌تر دنبال شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد